Webbtjänster är webb-baserade datorprogram som kommunicerar med andra webbtjänster på samma vis som en människa kan surfa till olika webbsidor. Just nu läser du i min webbtjänst!

Kolla in mina webbtjänster med iframes och RSS-flöde med Feedburner!

Nya utmaningar som jag här presenterar:
DTD i min XML struktur - definierar dokumentets struktur med element och attribut.
XSD i min XML struktur - the next example ;)

Skrev även en rapport om Web Services. Nej, Web Services är inte samma som Webtjänster. En Web Service är en programvara som kommunicerar över Internet med andra programvaror - definitioner finns det dock många, ett luddigt begrepp som det fortfarande utforskas om verkar det som.
Vem var det som sa att framtiden stod still? :)

0 Responses to "törnen har många taggar @-->---"

Skicka en kommentar